تبیان، دستیار زندگی
ه یكی از شرایط موفقیت در فوتبال است نتایج یك پژوهش نشان داد: بكار گرفتن هر دو پا با مهارت مشابه یكی از شرایط مهم برای موفقیت در بازی فوتبال سطح بالا محسوب می‌شود. محققان آكادمی دولتی تربیت بدنی روسیه در پژوهشی كه بر اساس آن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بكار گرفتن هر دو پا با مهارت مشابه یكی از شرایط موفقیت در فوتبال است

نتایج یك پژوهش نشان داد: بكار گرفتن هر دو پا با مهارت مشابه یكی از شرایط مهم برای موفقیت در بازی فوتبال سطح بالا محسوب می‌شود.

محققان آكادمی دولتی تربیت بدنی روسیه در پژوهشی كه بر اساس آن «تاثیر فاصله استراحت بر كسب مهارت در پای غیر برتر در بازی فوتبال» را مورد بررسی قرار داده‌اند، حاكی از آن است كه تكرار یك مهارت در فواصل كوتاه باعث پیشرفت اجرای مهارت توسط عضو غیر برتر می‌شود.

محققان در این پژوهش، تاثیر ایجاد وقفه‌های استراحتی بین تمرینات آموزشی یك تكلیف ویژه را در 8 فوتبالیست 15 تا 16 ساله با سابقه 6 تا 7 بازی مورد بررسی قرار دادند.

در این مطالعه، افراد به دو گروه شاهد و تجربی تقسیم شدند. گروه تجربی بین هر جلسه تمرین كه در آن 100 شوت را تمرین می‌كردند 2 تا 3 روز استراحت داشتند، در حالی كه گروه شاهد با اجرای 100 مرتبه تمرین فقط به مدت 20 هفته استراحت كردند.

نتایج تحقیق نشان داد: تفاوت معنی‌داری بین عملكرد پای غیر برتر قبل و بعد از طی دوره تحقیق در گروه كنترل مشاهده نشده، در حالی كه در گروه تجربی عملكرد پای غیر برتر به میزان معنی‌داری بهبود حاصل نمود.

این نتایج می‌افزاید: بیشتر تمرینات نامنظم برای تقویت پای غیر برتر منجر به چپ پایی و یا راست پایی و یا به عبارتی یك پایی فوتبالیست‌ها می‌شود.